۱۳۸۹/۵/۲۹

مربای انجیر

مربای انجیر

• نوع مطلب: مرباها ،
• نوشته شده توسط: نیوشا

الان که فصل تابستونه و انجیر توبازار زیاد شده تصمیم گرفتم تا آموزش مربای انجیر رو هم که طرفدار زیاد داره رو روی سایت قرار بدم
انجیر سرشار از مواد معدنی، ویتامین و فیبر است. حاوی مقدار خوبی پتاسیم، آهن، مس و منگنز، كلسیم و فسفر و ویتامین‌های A و B1 و B2 است.
انجیر در درمان و بهبود یبوست، سوء‌هاضمه، سرفه، برونشیت و آسم كاربرد دارد. مصرف این میوه پس از ابتلا به بیماری، به افزایش وزن نیز كمك می‌كند. انجیر در مواردی از اختلالات تنفسی مانند سیاه سرفه و آسم نیز مفید است. همچنین انجیر برای بهبود مشكلاتی نظیر تب، گوش درد و ورم چركی كاربرد دارد و برای كمك به كبد هم عالی است.
 
كاهش فشار خونانجیر منبع خوبی از پتاسیم است و پتاسیم نیز عنصری است كه به كنترل فشار خون كمك می‌كند. كمبود پتاسیم بخصوص زمانی كه با افزایش مصرف سدیم همراه باشد، می‌تواند منجر به فشار خون بالا شود.
راهی شیرین برای كاهش وزنانجیر منبع بسیار خوبی از فیبر غذایی است. شاید بدانید كه مواد غذایی حاوی فیبر نقش موثر و مفیدی در مدیریت و كنترل وزن ایفا می‌كنند. فیبر گرسنگی را به تاخیر می‌اندازد و از این‌رو در رژیم‌های كاهش وزن جایگاه ویژه‌ای دارد. البته به آن شرط كه در خوردن سایر مواد غذایی نیز از حد تعادل خارج نشویم
افزایش تراكم استخوان
شاید موجب تعجب شما شود، اگر بدانید انجیر منبع خوبی از كلسیم است. علاوه بر این، پتاسیم موجود در انجیر دفع ادراری كلسیم را نیز كاهش می‌دهد. پس انجیر یكی از بهترین مواد غذایی برای افزایش تراكم استخوان می‌باشد.
دوستان عزیزم
 امیدوارم که این مربا رو حتما درست کنید .

مواد لازم :
شکر : 4 پیمانه
آب : 2 پیمانه
آبلیمو و وانیل : به مقدار دلخواه
انجیر : 1 کیلو
آب و شکر را روی حرارت قرا ر داده تا قوام آید . و انجیر را ریخته تا اب پس بدهد .در آخر اسانس را می دهیم . اگر خواستیم باید برای تیت مابین انگشتان قرار می دهیم باید کشدار باشد . در آخر آبلیمو و وانیلرا اضافه کرده و از روی حرارت برمی داریم .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر