۱۳۸۹/۵/۲۹

شربت سکنجبین

شربت سکنجبین

• نوع مطلب: شربت ها ،
• نوشته شده توسط: نیوشا

سرکه : 1/4 پیمانه
شکر : 3 پیمانه
نعنا : 1 دسته کوچک یا 250 گرم
آب : 1 پیمانه
خیار : برای هر نفر 1 عدد رنده شده
 شکر را با یک پیمانه اب 10 دقیقه بجوشانید تا شکر قوام بیاید . سپس نعنا تازه را داخل شربت می ریزیم و بعد از 5 دقیقه سرکه را میریزیم . حالا شربت آماده است وبرای هر نفر در یک لیوان یک عدد خیار را رنده کرده کمی از این شربت ریخته و با مقداری آب هم بزنید
نوش جان
خواص درمانی سركه

- استفاده از سركه در كنار وعده‌های غذایی باعث رقیق شدن خون شده و به تجزیه چربی‌ها و دفع سموم كمك كرده و سبب كاهش چربی و كلسترول بد خون می‌شود.

- اسید سیتریك موجود در سركه، هضم و جذب كلسیم موجود در سركه و سایر موادغذایی را آسان می‌كند و در سوخت‌وساز بدن موثر است.
بقیه در ادامه مطلب
- سركه می‌تواند باكتری‌های مضر سیستم گوارشی را از بین ببرد، بنابراین افرادی كه در سیستم گوارش خود با مشكلاتی نظیر: یبوست، نفخ، اسهال، دل درد و دفع نامرتب مزاج مواجهند، با مصرف سركه می‌توانند به رفع این مشكل بپردازند.

- سركه می‌تواند ترشح اسید معده را متعادل كرده و از بروز گاز معده جلوگیری كند.

- سركه در رفع جرم دندان و التهاب لثه موثر است. به منظور رفع بوی بد دهان و نیز سفیدی دندان‌ها، هفته‌ای یك بار دندان‌های خود را با مسواك آغشته به سركه مسواك بزنید.

- در صورتی سركه می‌تواند در كاهش وزن تاثیرگذار باشد كه فرد از رژیم مناسبی جهت كاهش وزن پیروی كند، در غیر این صورت سركه تاثیری در كاهش وزن نخواهد داشت.

- بخور سركه رقیق شده در رفع گرفتگی بینی ناشی از سرماخوردگی موثر است و سردردی كه در نتیجه بدی هوای محیط، بخار حمام و زیادی صفرا باشد را معالجه می‌كند.

- سركه در درمان بوی عرق بدن، قارچ پا و ورم پا موثر است و می‌تواند در رفع احساس گرگرفتگی پاها تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

- سركه ضدعفونی‌كننده قوی است و می‌تواند به عملكرد سم‌زدایی كبد كمك كرده و صفرا را از بین ببرد.

- دوام سركه نامحدود است. حتی اگر بعد از مدتی كدر شود و رسوب كند، همچنان خاصیت دارد؛ ولی باید در نظر داشت سركه برای مبتلایان به ضعف اعصاب، درد مفاصل و زخم معده مضر است.

نكته

سركه‌های مصنوعی در مقایسه با طبیعی آن از خاصیت چندانی برخوردار نیستند. رنگ اصلی این سركه‌ها سفید بوده كه با رنگ كاراملی برخی از آنها را به رنگ سركه‌های خانگی تبدیل می‌كنند. در این سركه‌ها به دلیل افزایش ماندگاری از مواد نگهدارنده استفاده می‌شود. بنابراین استفاده از سركه‌های صنعتی برای تهیه انواع ترشی توصیه نمی‌شود.

به نقل از سایت محترم قاصدک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر