۱۳۸۹/۵/۲۹

شربت سکنجبین

شربت سکنجبین

• نوع مطلب: شربت ها ،
• نوشته شده توسط: نیوشا

سرکه : 1/4 پیمانه
شکر : 3 پیمانه
نعنا : 1 دسته کوچک یا 250 گرم
آب : 1 پیمانه
خیار : برای هر نفر 1 عدد رنده شده
 شکر را با یک پیمانه اب 10 دقیقه بجوشانید تا شکر قوام بیاید . سپس نعنا تازه را داخل شربت می ریزیم و بعد از 5 دقیقه سرکه را میریزیم . حالا شربت آماده است وبرای هر نفر در یک لیوان یک عدد خیار را رنده کرده کمی از این شربت ریخته و با مقداری آب هم بزنید
نوش جان
خواص درمانی سركه

- استفاده از سركه در كنار وعده‌های غذایی باعث رقیق شدن خون شده و به تجزیه چربی‌ها و دفع سموم كمك كرده و سبب كاهش چربی و كلسترول بد خون می‌شود.

- اسید سیتریك موجود در سركه، هضم و جذب كلسیم موجود در سركه و سایر موادغذایی را آسان می‌كند و در سوخت‌وساز بدن موثر است.
بقیه در ادامه مطلب
- سركه می‌تواند باكتری‌های مضر سیستم گوارشی را از بین ببرد، بنابراین افرادی كه در سیستم گوارش خود با مشكلاتی نظیر: یبوست، نفخ، اسهال، دل درد و دفع نامرتب مزاج مواجهند، با مصرف سركه می‌توانند به رفع این مشكل بپردازند.

- سركه می‌تواند ترشح اسید معده را متعادل كرده و از بروز گاز معده جلوگیری كند.

- سركه در رفع جرم دندان و التهاب لثه موثر است. به منظور رفع بوی بد دهان و نیز سفیدی دندان‌ها، هفته‌ای یك بار دندان‌های خود را با مسواك آغشته به سركه مسواك بزنید.

- در صورتی سركه می‌تواند در كاهش وزن تاثیرگذار باشد كه فرد از رژیم مناسبی جهت كاهش وزن پیروی كند، در غیر این صورت سركه تاثیری در كاهش وزن نخواهد داشت.

- بخور سركه رقیق شده در رفع گرفتگی بینی ناشی از سرماخوردگی موثر است و سردردی كه در نتیجه بدی هوای محیط، بخار حمام و زیادی صفرا باشد را معالجه می‌كند.

- سركه در درمان بوی عرق بدن، قارچ پا و ورم پا موثر است و می‌تواند در رفع احساس گرگرفتگی پاها تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

- سركه ضدعفونی‌كننده قوی است و می‌تواند به عملكرد سم‌زدایی كبد كمك كرده و صفرا را از بین ببرد.

- دوام سركه نامحدود است. حتی اگر بعد از مدتی كدر شود و رسوب كند، همچنان خاصیت دارد؛ ولی باید در نظر داشت سركه برای مبتلایان به ضعف اعصاب، درد مفاصل و زخم معده مضر است.

نكته

سركه‌های مصنوعی در مقایسه با طبیعی آن از خاصیت چندانی برخوردار نیستند. رنگ اصلی این سركه‌ها سفید بوده كه با رنگ كاراملی برخی از آنها را به رنگ سركه‌های خانگی تبدیل می‌كنند. در این سركه‌ها به دلیل افزایش ماندگاری از مواد نگهدارنده استفاده می‌شود. بنابراین استفاده از سركه‌های صنعتی برای تهیه انواع ترشی توصیه نمی‌شود.

به نقل از سایت محترم قاصدک

مربای انجیر

مربای انجیر

• نوع مطلب: مرباها ،
• نوشته شده توسط: نیوشا

الان که فصل تابستونه و انجیر توبازار زیاد شده تصمیم گرفتم تا آموزش مربای انجیر رو هم که طرفدار زیاد داره رو روی سایت قرار بدم
انجیر سرشار از مواد معدنی، ویتامین و فیبر است. حاوی مقدار خوبی پتاسیم، آهن، مس و منگنز، كلسیم و فسفر و ویتامین‌های A و B1 و B2 است.
انجیر در درمان و بهبود یبوست، سوء‌هاضمه، سرفه، برونشیت و آسم كاربرد دارد. مصرف این میوه پس از ابتلا به بیماری، به افزایش وزن نیز كمك می‌كند. انجیر در مواردی از اختلالات تنفسی مانند سیاه سرفه و آسم نیز مفید است. همچنین انجیر برای بهبود مشكلاتی نظیر تب، گوش درد و ورم چركی كاربرد دارد و برای كمك به كبد هم عالی است.
 
كاهش فشار خونانجیر منبع خوبی از پتاسیم است و پتاسیم نیز عنصری است كه به كنترل فشار خون كمك می‌كند. كمبود پتاسیم بخصوص زمانی كه با افزایش مصرف سدیم همراه باشد، می‌تواند منجر به فشار خون بالا شود.
راهی شیرین برای كاهش وزنانجیر منبع بسیار خوبی از فیبر غذایی است. شاید بدانید كه مواد غذایی حاوی فیبر نقش موثر و مفیدی در مدیریت و كنترل وزن ایفا می‌كنند. فیبر گرسنگی را به تاخیر می‌اندازد و از این‌رو در رژیم‌های كاهش وزن جایگاه ویژه‌ای دارد. البته به آن شرط كه در خوردن سایر مواد غذایی نیز از حد تعادل خارج نشویم
افزایش تراكم استخوان
شاید موجب تعجب شما شود، اگر بدانید انجیر منبع خوبی از كلسیم است. علاوه بر این، پتاسیم موجود در انجیر دفع ادراری كلسیم را نیز كاهش می‌دهد. پس انجیر یكی از بهترین مواد غذایی برای افزایش تراكم استخوان می‌باشد.
دوستان عزیزم
 امیدوارم که این مربا رو حتما درست کنید .

مواد لازم :
شکر : 4 پیمانه
آب : 2 پیمانه
آبلیمو و وانیل : به مقدار دلخواه
انجیر : 1 کیلو
آب و شکر را روی حرارت قرا ر داده تا قوام آید . و انجیر را ریخته تا اب پس بدهد .در آخر اسانس را می دهیم . اگر خواستیم باید برای تیت مابین انگشتان قرار می دهیم باید کشدار باشد . در آخر آبلیمو و وانیلرا اضافه کرده و از روی حرارت برمی داریم .

ته چین کشمش

ته چین کشمش

• نوع مطلب: انواع پلو ،
• نوشته شده توسط: نیوشا


برنج : 500 گرم

کشمش پلویی : 250 گرم
نمک و فلفل و روغن : کمی
رب انارو رب گوجه : 1 قاشق غذا خوری
گوشت گوسفند : 500 گرم
پیاز : 1 عدد
نان لواش : کمی
گوشت را با اب پخته و سپس گوشتها را داخل تاوه با پیاز خرد شده سرخ می کنیم تا نرم شود . سپس گشمش شسته شده را اضافه کرده و کمی سرخ میکنیم و بعد رب ها را با کمی آب ولرم حل کرده و می ریزم . زیر تاوه را خاموش کنید ادویه و نمک و فلفل و روغن را اضافه کنید .
برنج را ابکش کرده ته دیگ را چرب نموده و ته دیگ نان لواش گذاشته و می توان روی نان زرده تخم مرغ هم مالید . یک لایه نازک برنج رویش می ریزیم بعد تمام موادگوشتی را روی آن ریخته و سپس تمام برنج را رویش میریزیم بعد 20 دقیقه بگذارید دم بکشد .
نوش جان
26خاصیت درمانی کشمش:

1-کشمش برای سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش مهمی را بر عهده دارد، به همین دلیل مصرف آن برای زنان قبل از یائسگی بسیار مفید است..
2-منبع خوب ویتامین D و هورمون استروژن می باشد.
کشمش باوجودی که شیرین و چسبناک می باشد، بر دندان اثر مخربی ندارد و باعث خرابی دندان نمی شود، حتی می توان گفت این میوه خشک از فساد دندان جلوگیری می کند... کشمش برای سلامت دندان و لثه بسیار مفید می باشد.
3-کشمش منبع خوب ویتامین ها و عناصر مغذی بدن می باشد. عناصر و ویتامین هایی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B در کشمش موجود است.

بقیه را در ادامه مطالب ببینید
26 خاصیت کشمش


26 خاصیت کشمش
انگور خشک شده که همه به نام کشمش می شناسند، قرن ها پیش به وجود آمده است...
 

1- کشمش، میوه خشک مغذی است و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می شود. یک غذای پر انرژی، کم چرب و کم سدیم می باشد. بنابراین برای افرادی که رژیم های کم سدیم را باید رعایت کنند، خوردن کشمش بسیار مفید می باشد.

2- کشمش دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و از تخریب سلولی جلوگیری می کند.

3- کشمش برای سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش مهمی را بر عهده دارد، به همین دلیل مصرف آن برای زنان قبل از یائسگی بسیار مفید است..

4- منبع خوب ویتامین D و هورمون استروژن می باشد.

5- کشمش باوجودی که شیرین و چسبناک می باشد، بر دندان اثر مخربی ندارد و باعث خرابی دندان نمی شود، حتی می توان گفت این میوه خشک از فساد دندان جلوگیری می کند... کشمش برای سلامت دندان و لثه بسیار مفید می باشد.

6- کشمش منبع خوب ویتامین ها و عناصر مغذی بدن می باشد. عناصر و ویتامین هایی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B در کشمش موجود است.
7- کشمش محتوی مقدار زیادی آهن می باشد... 600 گرم کشمش، 90 درصد آهن مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می کند. 100 گرم کشمش در حدود 88/1میلی گرم آهن دارد، در حالیکه 100 گرم گوشت گاو بین 4-2 میلی گرم آهن دارد.

8- کشمش، منبع خوب فیبر، آنتی اکسیدان و همچنین منبع خوب انرژی می باشد.

9- فیبر باعث جلوگیری از سرطان کولون، کمک در جلوگیری از رشد غیر معمول سلول ها، بیماری ها و همچنین کنترل قند خون را می شود.

10- کشمش را به گوشت اضافه کنید تا مقدار چربی غذا را کم کند و مقدار فیبر و آهن را افزایش و مقدار سدیم را کاهش دهد.

11- آنتی اکسیدان از پیری و بیماری های حاصله از آن می کاهد.
12- کشمش از سرطان جلوگیری می کند.

13- کشمش میزان LDL یا کلسترول بد را در خون کم می کند و باعث کاهش بیماری قلبی می گردد.

14- اگر به مدت 4 هفته هر روز کشمش مصرف کنید، آنتی اکسیدان در خون افزایش و کلسترول بد( LDL) کاهش می یابد.

15- کشمش موجب کاهش استرس می گردد.

16- این میوه خشک باعث عملکرد صحیح رگ های بدن می شود.

17- کشمش برای درمان بی نظمی معده و یبوست مصرف می شود. برای جلوگیری از این ناخوشی ها می توانید، 6-5 عدد کشمش را خیس کنید و بعد از چند ساعت، آب آن را بنوشید...
18- تحقیقات نشان داده است که ورزشکارانی که قبل و در حین ورزش، حدود یک فنجان کشمش مصرف می کنند، بهتر از بقیه سلول های بدن را از آسیب حفظ می کنند.

19- کشمش به علت داشتن قند فروکتوز، دارای خاصیت مصرف سریع انرژی و کاهش وزن نیز می باشد.

20- کشمش مانند هویج، برای سلامتی چشم نیز خوب است..

21- کشمش باعث تقویت اعصاب می شود.

22- کشمش، سستی و رخوت را از بدن دور می کند.
23- با خوردن کشمش، غضب را از خود دور کنید..

24- کشمش موجب از بین رفتن آب اضافی بدن می گردد.

25- کشمش، دهان را خوشبو می کند.

26- کشمش، اسپاسم یا گرفتگی عضلانی را کم می کند.

پس از همین حالا، کشمش را به ماست یا سالاد خود اضافه کنید و از خوردن آن لذت برید.
به نقل از سایت محترم سیمرغ

شکلات صبحانه

شکلات صبحانه

• نوع مطلب: شکلات ها ،
• نوشته شده توسط: نیوشا

خامه ساده : 1/2 پیمانه
پودر کاکائو :  3 قاشق سوپخوری
کره : 40 گرم
پودر قند : 1/2 پیمانه
شیر داغ : 3 قاشق سوپخوری
پودر فندق بوداده : 1/4 پیمانه
شکلات تخته ای : 50 گرم
کره را در دمای اتاق قرار داده و شکلات را روی بخار آب باز کرده کره که نرم شد کره و شکلات تخته ای را با هم مخلوط می کنیم و پودر کاکائو راهم ریخته و هم زده و بعد خامه زده شده را می ریزیم و هم می زنیم . بعد پودر قند را ریخته و هم می زنیم و بعد شیر را کمی ریخته و بعد پودر فندق را اضافه نموده و هم میزنیم . شکلات اماده است که می توان ان را روی پنکیک یا نان تست مالید
لطفا مراحل پخپ را همان طور که گفتم انجام دهید و به اندازه کافی هم بزنید تا نتیجه را بطور درست بگیرید و
نوش جان

سالاد مخصوص دکتر جواهریان

سالاد مخصوص دکتر جواهریان

• نوع مطلب: سالادها ،
• نوشته شده توسط: نیوشا

-



1-مانند همه سالادها خیار گوجه و کاهو که فقط  فرق آن اینست که خیار ها و گوجه را نباید ریز کنید بلکه قطعات درشت باشند و دوم اینکه حتما خیار با پوست با شد . چاقها چون تنبلند معمولا سالاد را خیلی ریز می کنند (که کمتر بجوند و زودتر قورت دهند ) هر چه قدر مواد این سالاد درشت تر باشد و بیشتر هم جویده شود بیشتر اثر سیر کننده ای دارد.
2-سفیده تخم مرغ آبپز 2-3 عدد(رنده نشود ) قطعات 2-1 سانتی متری. زرده ان را به بچه ها بدهید


3-هویج خام بصورت قطعات درشت 1 سانتی متری حلقه شود (رنده نشود)
4-* هر بار 1 یا 2 یا حتی همه گزینه های زیر حتما استفاده شود :
الف) 3-2 قاشق پر ذرت شیرین (کنسرو یا خانگی)
ب) 3-4 قاشق نخود سبز(کنسرو یا خانگی)
ج) لوبیای پخته 3-4 قاشق غذاخوری
) دقارچ خام یا پخته5-4 عدد متوسط
ه) نصف یک فلفل دلمه ای
و) کلم یک لیوان خرد شده (کلم سفید - قرمز یا بروکلی) خیلی ریز نشود .
ی) جوانه تازه گندم یا ماش یا غیره 1 لیوان سرخالی


5-روغن زیتون 2 قاشق غذا خوری
6-لیمو ترش تازه 2 عدد کوچک یا یک عدد بزرگ (بیشتر هم اشکالی ندارد )

7-سس مایونز نصف قاشق مربا خوری (فقط به اندازه یک فندق نه بیشتر)
بهتر است در یک شیشه کوچک آب لیمو ترش و روغن زیتون و سس را با مقداری نمک ریخته و خوب تکان دهید و سپس روی سالاد بریزید .
در صورت تمایل می توانید داخل شیشه کمی فلفل اضافه کنید .(فلفل سوخت و ساز را با لا می برد )
سعی کنید سالاد متنوعی درست کنید . در مهمانی ها می توانید از قبل مواد سالاد را (به جز خیار گوجه و کاهو) درست کنید و در یک شیشه مربا ی خالی ریخته و با خود ببرید و روی سالاد انها بریزید . 

سالاد کلم

سالاد کلم

• نوع مطلب: سالادها ،
• نوشته شده توسط: نیوشا

کمپوت آناناس : 1 قوطی
هویج : 250 گرم
پیازچه : 150گرم
خامه : 100 گرم
کلم برگ : 500 گرم
جعفری : 150 گرم
سس مایونز : 200 گرم
گوجه و فلفل دلمه ای : برای تزیین
شکر : 2 قاشق غذاخوری

کلم برگ را کبریتی یا خلالی خرد کرده و اناناس و هویج خرد شده و جعفری خردشده را اضافه کرده و پیازچه خرد شده و مایونز و خامه را هم ریخته و خوب مخلوط کرده و در یخچال گذاشته تا مزه دار  شوند . سپس در سینی قرار داده و با فلفل دلمه و گوجه فرنکی و سس و خامه تزیین کنید .
نوش جان


كلم، رخسار را جلا می دهد و نیكو می سازد. كلم خواب آور بسیار خوبی است.
كلم، حركت كودكان نو پا را آسان می گرداند. مصرف كلم، صدا را صاف می كند.
كلم پخته، بدن را از اخلاط فاسد و عرق زیاد پاك می كند. كلم پخته در درمان صرفه كهنه و درد كمر و زانو موثر است.
كلم پخته، سردرد را تسكین می دهد.
برگ كلم سوخته، بهترین پاك كننده زردی دندان ها و خشك كننده بسیار خوبی است.
تخم كلم، ضد خونریزی لثه و ضد
و بقیه در ادامه
مطالب

۱۳۸۹/۵/۲۸

میگو سوخاری

میگو سوخاری

• نوع مطلب: طبخ آبزیان ،
• نوشته شده توسط: نیوشا

میگو برای هر نفر : 180 گرم
پیاز : 1 عدد
تخم مرغ : 2 عدد
آرد سفید گندم : 50 گرم
آبلیمو : به مقدار لازم
آرد سوخاری : 50 گرم
فلفل دلمه : دلخواه

طرز تهیه :
میگو ها را با ابلیمو و فلفل دلمه و پیازمخلوط( طعم دار کرده ) تا بوی زخمش برود و عطر ابلیمو و فلفل و پیاز را بگیرد ونیم ساعت انها را در یخچال بگذارید .
تخم مرغها را در ظرفی شکسته و با چنگال خوب هم می زنیم تا حالت چسبندگی از بین برود . سپس در ظرفهایی جداگانه اردسفید و ارد سوخاری را پخش کرده و نمک و فلفل سیاه به آن اضافه  می کنیم . میگو را ابتدا در داخل آرد سفید زده و بعد در تخم مرغ و بعد در آرد سوخاری زده و بعد در روغن داغ سرخ می کنیم.
در آخر میگوها را با لیموترش و جعفری تزیین کنید
---------------------------------------------------------------------------------------------------
خواص میگو
ارزش غذایی میگو گوشت گوسفند، گوساله، مرغ، ماهی و میگو جزو غذاهای با پروتئین بالا محسوب می شوند كه معمولا نیاز پروتئینی بدن باید توسط آنها تأمین شود.
همچنین میزان كلسترول در 100گرم میگو حدود دوسوم میزان كلسترول در یك تخم مرغ 50گرمی است.
یعنی در وزن مساوی، میزان كلسترول میگو یك سوم كلسترول تخم مرغ است. با این تفاوت كه در میگو، میزان اسید چرب اشباع كه برای سلامتی مضر است صفر است كه می تواند به كاهش كلسترول خون كمك كند.
بر اساس تحقیقاتی كه در دانشگاه راكفلر آمریكا صورت گرفته و به تأیید انجمن متخصصان قلب آمریكا رسیده و در مجله نظام پزشكی ایران نیز به ثبت رسیده است. كلسترول موجود در میگو باعث افزایش كلسترول خون نمی شود و اصولا آن چه كه علت اصلی افزایش كلسترول خون است، اسیدهای چرب اشباع به شمار می روند.
میگو مقدار قابل توجهی املاح ضروری به خصوص فسفر و آهن دارد كه به ویژه برای كودكان در حال رشد و زنان باردار بسیار مفید است.
نكته قابل توجه دیگر این كه در غذاهای دریایی به دلیل كمتر بودن بافت پیوندی به نسبت سایر غذاهای گوشتی، گوشت آنها نرم تر بوده و این واقعیت به خصوص پس از پخت مشخص می شود. به همین دلیل غذاهای دریایی و از جمله میگو برای افراد مسن كه به دلیل وضعیت دهان و دندان كمتر قادر به جویدن و هضم غذا هستند بسیار مفید است.
در ارتباط با اندازه میگو توضیح این كه بر خلاف تصور عامه میگوهای درشت یا به اصطلاح شاه میگو به دلیل مسن بودن میگو و سفت شدن عضلات آنها و به زبان دیگر پیر شدن آنها در مقایسه با میگوهای كوچكتر، خوشمزه نیست و در میگو نیز مانند سایر جانوران مثل مرغ، گاو و گوسفند نوع كوچكتر آن خوشمزه تر است، دلیل اصلی تفاوت قیمت در میگوهای ریز و درشت درصد ضایعات آن است.
__________________

مدل شلوار لی زنانه







































مدهای لباس مجلسی زنانه